Współcześnie gadżety reklamowe zyskują na znaczeniu w marketingu. Są one przydatne w celu pozyskiwania nowych klientów, ponieważ, jako przedmioty efektowne i posiadające znaczne walory wizualne, przyciągają uwagę i pomagają zainteresować potencjalnych klientów ofertą danej firmy. Gadżety te są tym bardziej atrakcyjne, jeśli posiadają nadrukowane treści. Treści te mogą być wyrażone słownie lub graficznie. Grafika jest często bardziej efektowna, dlatego też jest coraz częściej stosowana w najróżniejszych gadżetach reklamowych.
Powyższą tezę najlepiej zobrazować za pomocą przykładu. Mogą nim być np. filiżanki z nadrukiem graficznym. Nadruk graficzny to rzecz jasna zdjęcie, rysunek, obrazek lub motyw graficzny jak konkretny kształt, wzór, układ linii, itp. Wszystkie te rodzaje grafiki nawiązują z reguły do branży, w której operuje producent lub dystrybutor danej partii filiżanek.
W praktyce wygląda to tak, że filiżanki z nadrukiem graficznym biura podróży noszą fotografie pięknych miejsc, atrakcyjnych turystycznie, ewentualnie osób odpoczywających na wakacjach. Z kolei filiżanki emitowane przez bank będą nosiły rysunki lub fotografie symbolizujące lub przedstawiające usługi bankowe. Podobnie z innymi branżami.
Kolejną istotną kwestią jest logo. Jest to również grafika, która ozdabia praktycznie wszystkie gadżety reklamowe. Filiżanki z nadrukiem również najczęściej noszą loga firm. Loga te mogą występować samodzielnie, bądź też wkomponowywać się w szerszy obraz, będąc zbliżonym do widniejącej fotografii lub rysunku.
Grafika, jak wspomniano, jest bardzo efektowna, cieszy się także ogromną różnorodnością. Za jej pomocą można wyrazić znacznie więcej aniżeli za pomocą słów. Często także słowa i motywy graficzne stanowią uzupełnienie, pasując wzajemnie do siebie.
Kolejna ważna kwestia to także dopasowanie jakości grafiki do wielkości danego przedmiotu. W przypadku filiżanek powierzchnia nie jest duża, dlatego wszelka grafika powinna być drobna, a jednocześnie wyraźnie widoczna w takiej formie. Nie jest to kwestią prostą, ale jak najbardziej jest możliwe. Stąd, jak wspomniano, rosnąca popularność graficznych nadruków na filiżankach i innych gadżetach.